Friday, July 20, 2007

Jumaat

Hari Jumaat, hari yang pernuh berkat. Aku dilahirkan pada hari ini juga. Ya, selepas solat Jumaat, kata mak ku. Aku bangga...sebab aku di lahirkan pada hari penghulu segala hari ini. Dan, ubby juga lahir pada hari ini juga. Dan, Sofea pun lahir pada hari Jumaat juga, selepas sembahyang Jumaat. Lebih kurang sama waktunya dengan waktu kelahiranku...kata mak ku. Alhamdulillah..semoga hidup kami penuh keberkatan dari-Nya Yang Maha Esa. Amin...
Hujung minggu ni kami tidak merancang apa-apa aktiviti. Perancanganku cuma satu, ingin mengemas rumah, melipat kain yang dah berbukit tingginya, masak sesuatu untuk ubby dan Sofea, dan berehat secukupnya. Maklumlah...dalam minggu ini, aku letih dan kurang sihat. Kalau ada kesempatan, nak ajak ubby berjogging di kawasan berhadapan PICC. Kalau jadi...
Next week dapat gaji. Gaji baru, COLA baru, dan amaun baru. Aku suka, ubby pun suka. Sekurang-kurangnya sekarang ada lebihan untuk ditambah ke dalam simpanan. Tak kisahlah walaupun sedikit, sebab kami ni jenis boros kalau memebeli benda makan.
so, Selamat berhujung minggu semua!

5 comments:

kakLuna said...

dapat COLA baru boleh la belanja minum coca cola..hehe

ummibatrisya said...

salam,

wah seronoknya gaji naik. boleh le belanja ummi nanti.

chinese believe some people even tho they are rich, but they dont spend their money sbb takut duit tu cepat habis. fate diaorg mmg malang sbb hidup hanya untuk cari duit tapi tak tahu nak enjoy.

so kita dalam golongan yang baik sbb kita tahu macamana nak enjoy hidup walaupun kita tak sekaya mana. :)

Niza said...

wah dpt kenaikan gaji baru.. tahniah... ishhh di sini rupanya luahan perasaan cik kak kita...

~adeQ~ said...
This comment has been removed by the author.
~adeQ~ said...

kak luna,
no problem...

kak ummi,
insyaAllah..takde hal punya. jodoh jek belum ada nak jumpa...

niza,
tQ...siapa niza ni ek?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...