Tuesday, April 10, 2007

Kenapa kite selalu rasa marah pepagi? Adakah sebab masa tu segalanya baru nak bermula? Kengkadang aku bosan hidup macam ni....Kalau boleh nak ulang waktu ke belakang semula, aku nak start balik masa aku lepas SPM. Aku nak mula semula, amik course yang senang dapat keje, terus buat Degree...cth macam Kejururawatan tu....memang keje menunggu kite kan? hehehe..berangan jek aku nih pepagi. Dah lah, malas nak melayan perasaan dan merepek.

Last week

Seminggu aku tak masuk ofis. Isnin sampai Rabu ada seminar di Bukit Merah, lepas tu aku terus collapse...demam, sakit2 badan dan selsema. Dalam pada tu, dapat pulok MC 2 hari lepas buat muka kesian yang teramat kat doktor..hehehe..byryks perangai. So, berehat2 lah aku di rumah....
Aku sempat balik kampung jugak tu sebab tukar plan tak jadi balik ujung minggu 14hb nih, FIL n MIL nak datang lah pulok. So, terpaksa lah kitorg balik minggu 7hb ni dan tak dapat lah temankan mak aku meraikan Majlis Maulidur Rasul yang org kampung adakan kat depan umah aku....

This week

Aku kehilangan suara...Suara dah macam itik serati, sampai hari ni masih bersisa lagi keserakan itu..tak sesuai gitu! Semalam balik umah pun malam. tak sempat buat apa2 pun. Abang sakit kaki, aku terpaksalah bawak SIL gi beli barang dapur malam tadi. Ubby pun ok jek. Singgah umah abang tgk Prison Break jap, dekat kul 12 baru sampai umah dengan baju dalam mesin basuh, baju keje tak gosok lagi....Last2 tdo kul 1 lebih gak. Mamai aku pagi ni...

Banyak keje kena buat sebenarnya tapi aku macam takde arah jek mana nak mula dulu. Mood takde, semangat pun mana ntah kobarannya? Azam tahun ni pun macam tak best aje. Aku dah lah lewat bulan mengambang nih, ntah2 ada kot? Tapi malas nak berharapan tinggi, nanti kecewa pulak. Tunggu jek lah, kalau ada rezeki aku, ada lah. Kalau tak, cuba lagi.

3 comments:

kakLuna said...

InsyaALLAh 'ada' tu..
tgh musim ni :)

~adeQ~ said...

mmm...lum rezeki nampaknya kak..lepas tulis entry nih, ptgnya terus bulan mengambang penuh...sudah bocor aa...

Anonymous said...

Adeq....camaner...dah 18hb ni...dah pi buat test tak? Moga-moga ade rezeki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...