Friday, April 20, 2007

Abang

Doktor kata abg kena slipped disc. Buat masa ni rawatnnya adalah rehat dan fisioterapi. Mungkin dah blh keluar wad hari ni. Aku menawarkan supaya abg tinggal kat umah aku sbb umah dia kena naik tangga sampai tingkat 4. Tapi tak tau lah dia nak ke tak. Aku n ubby ok jek.

Semalam

Petang semalam ada org yang menegur aku,

"Saya tgk awak sekarang low profile, kenapa?" tanya org tu

"Low profile yang macam mana tu en.****?" aku blur....

"Yelah, dulu u lain sket, sekarang lain. Tapi takpelah, ok lah tu.." kata org tu.

Then dia buka cerita lain pulak. Dan aku pun tinggal lah dengan perasan yang blur. Lain ke aku? Memang macam2 perkara dah berubah sekarang. Dari kerja sampai lah ke pergaulan sosial. Memang aku dah banyak berubah barangkali. Tapi tak kisahlah, janji keje aku siap n takde org nak marah kat aku. Kalau nak marah pun, SILA CAKAP DEPAN-DEPAN. Kalau cakap belakang aku tak masuk book ok!

Weekend

Aku bakal sibuk lagi weekend ni dengan kehadiran mak ayah aku n makcik aku. Ubby plan nak BBQ lagi kalau abang dah discharge dari hospital. Tapi tgk lah macam mana nanti.


So, hari JUMAAT yang mulia ini, marilah kite banyakkan zikir dari 'membuat ketupat' ok.

Wasalam....

3 comments:

Izariza said...

Salam Jumaat Adeq,
Kunjungan balas.

Kadangkala manusia ini juga ada pasang surutnya kan. Emosi kita tidak selalunya berada pada zon yang sama. Ada kala ceria, adakala duka.

Betul kata-kata itu, tak kisahlah orang nak judge kita macamana, yang penting kewujudan kita tidak menyusahkan orang lain, dan segala tanggungjawab dibereskan mengikut ketetapan.

Selamat ber BBQ.
Tis tis tis air liur akak hehe

aNIe said...

Senyum kat pesanan diakhir entry tu...heheheh...selalunya hari jumaat rehatnya lamakan...nanti takut banyak pulak 'ketupat' yang dianyam...

Dulu hubby kak lady kene slipdisc...tapi dah teruk...dah terkeluar...terus kene operation...masa kene tu dia kat KL sensorang...katanya merangkak dia sensorang tak boleh bangun...kesian rasa bila memikirkan camaner dia menanggung sakit sendirian...

akirasuri said...

Salam.

kak. keadaan suami akak macam mana?

minggu ni emosi sudah kembali pulih ke? :)

jaga diri. salam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...