Tuesday, August 02, 2011

Hari pertama Ramadhan 2011

Alhamdulillah, dapat lagi berjumpa dengan Ramdhan pada tahun ini. Sahur hari pertama dimulakan dengan sambal sotong dan sup sayur (saleri, tomato dan lobak). Sofea macam biasa mesti nak telur dadar dan kicap.
Saya cuti sebab taska diorang ambil cuti peristiwa.

Tengah hari anak-anak main kat luar, ntah macam mana anak jiran sebelah sebaya Syameel ada jugak main-main. Dia makan roti, bagi Syameel sikit. Keluar Sofea pun dia bagi juga. Sofea terlupa yang dia berpuasa terus makan roti tu. Nasib saya perasan, terus suruh dia keluarkan n kumur. Nangis Sofea, saya tak marah pun. Lepas pujuk-pujuk baru ok.Kesian dia...

Jumaat petang saya perasan rambut Syameel macam kena tokak, dah confirm dengan teacher diorang takde main gunting. Haru betul, saya rasa gunting ni dapat dari beg budak darjah 1 yang transit kat situ.




Berbuka semalam dengan mee goreng (ubby request nak kering macam mak dia selalu goreng), Sofea nak kerang rebus dan air mangga.



Tak lupa juga dessert puding kastard berkuah.



p/s : tahun ni kalau boleh taknak beli kat PARAM. nak masak sendiri.

2 comments:

Nurul said...

go go caiyo utk azam tahun nih..ehehe

tulip said...

sedapnya desert... akak 1st puasa dah param.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...