Wednesday, November 24, 2010

Cuti-cuti AidilAdha

Alhamdulillah, cuti Aidiladha yang lepas walaupun tak dapat pulang ke kampung, tapi di isi jugak bersama keluarga sebelah ubby. PIL dan SIL pakat turun rumah saya. Apa lagi, macam2 acara lah.

Antaranya aktiviti masak-memasak, sambut besday abah yang dah lepas,mak yang baru lepas dan Hana yang akan datang. Last berkumpul sekali last year buat sambutan besday kitorang, so now sambut besday mak abah pulak. Kakak siap-siap bawak cupcakes yang ditempah dari Juru, saya pulak buatkan puding caramel untuk diorang. Tapikan yang perabihnya adik ipar saya yang bongsu tuh. Saya buat dua loyang, dia tinggalkan 2 slices jek untuk mak mertua saya. Sudahnya saya buat lagi 2 loyang hari Jumaat malam tuh. Suka jek nak buat sebab ada orang makan.

Cupcakes sampai nak dekat cair jalan jauh...heheheh

Puding caramel khas utk sambutan besday diorang.


PIL datang siap bawak lauk yang dah masak. Saya ingatkan diorang sampai petang2 lepas asar, jadi lewat2 jek la masak. Rupanya dalam jam 2 ptg dah sampai. Dari dua arah tapi masa yang sama. Macam dah janji-janji je. Saya ni leka lah tengok marathon Harry Potter dengan ubby. heheheheh....

Rabu cuma makan lauk pauk yang mak mertua saya bawak je. Khamis pulak kitorang pagi-pagi lagi dah berjalan ke IKEA...cuci mata konon, terbeli jugak! Lepas IKEA, sambung pula ke OU....Ubby yang kerja pun tak tentu arah dengar kitorg merayap. Balik keje terus joined kitorg di OU. 

Nak dijadikan cerita, balik dalam kul 7 lebih macam tuh. Ubby bawak kete abah sebab abah malam mata dia tak awas sangat, jadi saya drive Forte dengan mak mertua n Syameel. SIL pulak another kereta. Dari OU ubby nak ikut jalan masuk hway kat Kota Damansara, so boleh straight ke exit KLIA sebab taknak sangkut jammed kalau ikut Puchong. 

Ntah macam mana, nak dijadikan sebab, kan ada laluan terowong depan IKEA tu, saya dah terlanggar lubang yang dalam sebab bunyinya sangatlah kuat, oleh sebab saya jalan dulu, saya tunggu lah ubby yang drive kete abah di SHELL selepas HOUZ tu. Masa tu ok lagi sampai ubby datang, kami konvoi 2 kereta depan belakang. SIL dah terlepas ikut Puchong. Sampai simpang lepas Petronas nak masuk ke kanan untuk masuk hway, saya dah rasa tak sedap dah.....tayar macam berbunyi semacam. Saya hon kuat2 nak bagi ubby dengar dan terus ke tepi jalan. Tapi, ubby tak perasan agaknya, dia jalan jek. Lagipun dah nak belok kanan dah.

Dengan hujan yang renyai-renyai saya turun dari kereta dengan torchlight, suluh-suluh tengok tayar belakang sebelah kiri (yang langgar lubang) dah kempis. Call ubby bagitahu kitorang sangkut sebab tayar pancit n bagitau pasal termasuk lubang tuh. Saya agak rim mesti bengkok sebab tu angin keluar. Ubby patah balik dan terus betulkan tayar. Nasib abah n adik ipar saya yang bongsu ada. Cepatlah sikit proses tukar tayar tuh. Memang sahih rim bengkok.....lepas tukar tayar tu terus balik, tapi masa drive tu macam tak best jek. Rasa bergegar lebih dari biasa.

Esoknya ubby bawak kete gi keje, sempatlah singgah check kat Service Centre, rim depan belah kiri tu pun rupanya ada bengkok sket. Diaorang syorkan buat kat kedai tayar lain yang dah biasa sebab diorang pun akan hantar kat tempat lain jugak. Kopak lah jugak RM 200 ++ membetulkan 2 rim dan buat alignment semula.

Jumaat tak ke mana-mana. Cuma mak-mak budak nih konon-konon nak cari tudung untuk bergambar keluarga petang nanti, tapi Pasar Tani Mega tak buka pulak. Last-last cari kat Mydin Presint Diplomatik. Nasib ada. Gambar keluarga pun sangat meletihkan sebab gaya anak-anak kecik yang macam-macam! heheheh.....Masak nasi lemak, ayam goreng dan petang tu saya panggang ayam dan buat spaghetti sos putih cendawan untuk makan malam.

Sabtu, kitorang ke Zoo Negara. Sangat seronok lagi-lagi tiga orang kanak-kanak kicik nih!

 Gambar diorang jek lah yang banyak...

 Kenapa Syameel suka buat muka macam tuh? Comelkah?
 See...buat lagi! Nenek laju jek jalan...anak menantu yang pancit!



 nak amik gambar yang proper bukan main susah lagi....

  Rombongan En. Jaffar ke Zoo Negara!


 Cucu Atok Jaffar n Nenek Ju yang membingitkan umah. Baru tiga...kalau tambah lagi....katakan dua orang....alamat pitam ler sume....hehehehhe

Walaupun pakai kamera yang bergegar tuh, dapat jugak ler amik gambar. Tapi sampai angin nak bergegar tuh, takde chance lah.....


Aktiviti pagi Ahad sebelum SIL balik Penang.



Gambar atas : Apa ke hey lah korang sembahyang lam kolam nih!
Gambar bawah : Perasan floating lah konon......dak bujang tuh pun kemain lagi!


Kesimpulannya ..............SERONOK sebab ramai orang kay umah!

2 comments:

sue said...

kenangan terindah....

~adeQ~ said...

nanti kita cipta lagi...kekekekek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...