Monday, November 08, 2010

Masih cerita gigi bongsu.....

Jumaat pagi berangan nak balik kampung lepas subuh....tapi angan-angan tinggal angan-angan. Jam 10.00 pagi baru terhegeh-hegeh nak gerak dari rumah. Sarapan lagi di Labu, akhirnya lambat jugak sampai ke kampung. Mak dah siap masakkan bubur nasi lagi....bubur ayam....kenyang perut...takut-takut nak makan sebab boleh buka mulut sikit jek. Alamat kurus ler ai pasnih....perasan!

Makan ubat tahan sakit dengan disiplinnya...maklumlah, lum cukup 8 jam dah rasa denyut-denyut. Mana tahan....Yang bestnya sampai ke sudah hari Ahad pun sakit lagi. Apa cer? Abah (FIL) kata dia buat sakitnya sekejap jek. Ni kalau hospital kerajaan macam ni lah...dia dah komplen. Saya defend gak, Abah, ni pakar tau yang buat. Mungkin ada benda lah yang tak kena yang sebab sakit tuh.


Dan pagi ni, lepas punch in di ofis, bergegas ke hospital dihantar oleh suami tersayang. Parking teruk ooo...tak sanggup nak drive. Betulkan MC Khamis lepas yang tersalah tarikh dan mengadu pasal sakit yang tak sudah-sudah. Kena amik nombor jugak. Dekat jam 10pg baru dapat jumpa doktor. Lepas cuci2 yang amat mengilukan lubang gigi yang telah dicabut tu, doktor masukkan ubat yang rasanya agak pahit dan berbau klinik....Sampai sekarang pun masih bau lagi. Tapi Alhamdulillah...sangat berkesan sebab sakitnya sudah kurang dan saya tak payah makan ubat tahan sakit lagi. Buat masa ini lah....Esok tak tau lagi. Saya siap mintak MC lagi, malas nak ke ofis. Nasib doktor bagi....hehehehe....

Ok, esok sepatutnya sudah boleh ke ofis dengan senyuman. No more sakit-sakit lagi........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...