Tuesday, October 09, 2007

Ramadhan

Ramadhan tahun ini benar-benar mencabar bagi saya. Macam sebelum-sebelum ini, Ramadhan adalah bulan paling bertenaga bagi saya untuk menunaikan ibadah puasa dan ibadah yang lainnya. Berlainan tahun ini, mengaji pun baru sampai suku jek. Mana taknya kalau sehari cuma dapat baca 4-6 muka sahaja selepas maghrib. Solat terawikh pun cuma pada awal ramadhan sahaja, tu pun berselang seli sebab ada ketikanya saya memang seperti kehabisan tenaga selepas solat maghrib.

Dah lama tak timbang berat badan agaknya dah turun ke angka 60++ agaknya. Sebelum ni berat saya meintain jek 72-74 kg, tak turun-turun. Bagus jugak kalau macam ni. Saya dah pasang angan-angan nak berpantang dengan bersungguh-sungguh lepas bersalin anak kedua nanti...
Masa anak sulong dulu, mak kata jangan tambah nasi, saya tambah jugak. Mana taknya, org kata lobak putih dipanas dalam nasi tak sedap, pada saya enak sungguh lagi pulak lawan dengan ikan masak kicap lada hitam. Bertambah saya makan. Teruk betul. So, kali ni, kena disiplin sikit. Tak mau main-main. Ubby pun dah janji nak hantar ke pusat rawatan menguruskan badan (kononnya....hehehe) untuk menghapuskan segala lemak yang tak sepatutnya nanti.
********************#######################******************
Last week
Jumaat lepas kawan saya masa menyertai PALAPES NAVY di UiTM ajak berbuka beramai2 di Sunway Pyramid. (Nasib tak terserempak ngan sisTiara...). Batch saya intake 4 cuma ada seramai lebih kurang 21 orang sahaja di mana terdapat 4 sahaja perempuan dan selebihnya lelaki. Lama tak jumpa, walaupun tahun2 sudah saya ada menjemput mereka ke rumah terbuka semasa hari raya, tapi tak dapat berbual panjang kerana kesibukan menjadi tuan rumah.

Akhirnya sampai last minit, dapat jugak lah berkumpul 10 orang termasuk seorang dari intake USM. Ladies pun tak cukup lagi sorang. Tapi ok lah jugak sebab memang seronok sangat ditambah lagi dengan telatah Sofea berkenalan ngan pakcik2 n makcik2 dia. Kami berbuka di "Chicken Hartz". Sempat jugaklah kami bershopping di Jusco memandangkan ada yang baru menyambut kelahiran anak lelaki sulong....Saya belikan sepasang baju untuk anak dia. Dan Sofea pun dapat jugak sepasang baju pink dari uncle Am dia.....Memang seronok, kalau ada kelapangan boleh jumpa lagi.
Ok, sekarang kite layan gambar laks....


Royot, Sue and Am (sudah boroi sekarang)

Royot, saya, Sofea n Sue....ada sorang lagi patutnya...Naya....


2 dah kawin, 2 lagi masih bujang....(Am, Ustaz, Pascal n Nuar)

Antara makanan yang diorang ambik. Serious...saya duduk aja masa nih...

Sofea berjaya menghabiskan 2 pinggan spaghetti....nyum,nyum...

Macam kata Royot..."we still hav each other"

5 comments:

DYLA said...

kne pantang btul2 la after next bersalin nanti... jgn risau, mesti bleh punyer... nurjumma pun bleh...
(ek eleh... akak pun badan makin naik jugak.... sama plan ngann shidah nak kurus next year) konon sajer.....

****Sofea sgt comel sekrg....

Anonymous said...

Selamat hari raya dan selamat berbahagia....

Badan naik tak pe jgn naik angin hehehe

kakLuna said...

oo palapes ke dulu...abg Am pun palapes gak, tapi palapes darat kat UUM..

betui le, nurshi nmpk slim wpun 'berisi' :)

~adeQ~ said...

kak dalila,
marilah kite menguruskan badan tahun depan...

Jamri,
naik angin kengkadang jek...hehehe

kak Luna,
amboi..puji tak larat nih....masa tauliah dulu kat UUM...panasnya ya ampun! sampai bengkak2 muka...

Aku Bukan Bidadari said...

nak spagetiiii!!! yum1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...