Friday, April 04, 2014

Langkawi 2014 - Hari terakhir

Sabtu - 29 Mac 2014
Hari terakhir di Pulau Langkawi. Kami berpindah dari rumah 3 bilik ke bilik di sebelah depan kawasan homestay sebab ada kerja-kerja pengubahsuaian rumah dan meratakan tanah. Pemilik homestay nak kami selesa, jadi minta kami ke bilik depan dan benarkan kami checkout bila-bila masa yang kami suka. Memandangkan jadual flight malam. Bukan nak bermalam pun, cuma nak berehat-rehat sementara tunggu waktu balik. Bilik pun sangat selesa.

2 katil Queen

Cubaan nak buat peace yo!

Adik dan abang

Kami bersantai-santai saja di bilik pagi tu. Lepas Zohor baru kami ke kawasan Pantai Chenang, makan-makan dan melepak. Cuaca memang panas.

Mee Udang - RM12 berbaloi...udang segar!

Atuk belanja cucu pizza besar punya!

Buah hati pengarang jantung, abang takut adik kena panas terus bagi adik topi. Sayang adik yer...

Jalan-jalan sekitar The Zone dan Underwater World. Tak masuk dalam pun, cuma tengok ikan arapaima je kat depan.

Kesayangan!

Dalam pukul 6.30 petang, balik semula ke bilik dan ambil barang-barang. Kami terus ke lapangan terbang. Tak jauh pun, cuma 5 minit sahaja dari homestay.Kami makan, solat maghrib dan isyak dan terus menunggu waktu nak naik kapal terbang.

Sibuk nau budak kecik ni menekan sana-sini. Buka cerita dokumentari semut baru khusyuk.

Oh suami! Sempat melayan filem Hindi kegemaran!

Dah sampai KLIA!!! Tunggu beg, ambil teksi dan sampai rumah dalam pukul 12.30 malam. Tambang teksi ngam-ngam RM40.00.

p/s: semoga kami dimurahkan rezeki lagi untuk bawa mak-mak dan ayah-ayah jalan-jalan lagi!