Friday, October 15, 2010

Just another cerita basi di Ramadhan yang lalu

Ramadhan yang lepas, walaupun dalam bulan puasa Bahagian  saya telah mengadakan satu sesi berkaitan dengan SKT. Oleh kerana Bos CNY saya amat suka membuat aktiviti luar di Genting maka bermula dari jawatan E27 dan ke atas telah dikerah untuk menjayakan program sperti di gambar. Tahun lepas lagi haru, masa menyambut 1 Ramadhan lagi program ini diadakan. Oleh kerana saya sedang melatih Sofea berpuasa, maka saya tidak mahu meninggalkan keluarga saya bersahur dan berbuka bersendirian di rumah. Semua saya angkut juga ke program ini. Biarlah bayar lebih janji kami sekeluarga bersama-sama.

 Sesi bermula petang Jumaat hingga ke malam. 

 Siang puasa, malam dapat keropok pun berebut dua beradik....

Saya menghadiri program manakala si ayah dan anak2 buat aktiviti masing-masing

Alhamdulillah, sahur walaupun tak sesedap mana tapi oleh kerana suasana sejuk, maka tiada masalah bilamana hari kedua kami langsung tidak turun bersahur. Hari Sabtu program dapat dihabiskan awal, maka dapatlah kami berjalan-jalan mencuci mata.




 Cable car = serik takmau naik lagi...ngeri....


Berbuka puasa di Pizza Hut, tapi layanan macam s*al.....sedangkan waktu tu dah pukul lapan dan dah tak ramai pelanggan sebab kami solat dan berbuka dnegan air mineral jek dulu. Semua pekerja macam tak peduli dengan pelanggan. Malu jek sebab semua melayu. Orang asing tengok, macam ni gamaknya orang Islam berpuasa....kerja pun main-main. Kami dapat bread stick yang penuh majerin bertepek-tepek sampai naik geli nak makan. Next time takdelah.....pangkah Pizza Hut Genting!

 
 Dah malam, no outdoor, cuma mainan indoor jek...
 


Ahad, sebelum balik sempat lah jalan-jalan sekitar hotel. Sofea sibuk nak naik kuda tapi takde pulak kuda kat sini.


 Sebelum turun singgah memetik strawberi di kawasan berdekatan Hotel Seri Malaysia. Apa nama tempat dia pun lupa. Tapi anak-anak sume enjoy!

3 comments:

Ummi said...

akak cukup geram kalau layanan tak memuaskan,

bukannya apa kita bukan nak berlagak pun tapi cukuplah bagi makanan on time dan service yang baik, customer happy, staff happy semua orang akan happy

kalau tak memang pangkahlah

ada strawberry ye kat sana..... tak pulak akak tahu :)

tulip said...

baru dapat baca entry ni sepenuhnya.. pasal pizza hut tu tengok bread stick tu pun dah tau potong tak ikut saiz... huhu

sue said...

lama x g genting, nanti cuti kita g bwk bdk2.... mesti best... tp x mau g time cuti, mahal bangat....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...