Wednesday, September 10, 2008

Akhirnya...

Setelah berhari-hari berangan nak buat onde2, akhirnya berjaya jugak buat hari Isnin harituh.....

Semalam cuti atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.....dan semalam ubby teringin nak makan steak...lidah omputih u....pikir punya pikir, last2 kitorg decide makan kat San Francisco Pizza kat Bangi....sebab situ aman tenteram sket, maklum ler bawak bebudak kicik ni kan....

Beef steak untuk ubby

Beff stroganoff utuk saya

7 comments:

LayarLara Legendary Of Journey said...

telan air liyur tengok beefsteak tu..

AuntieYan @ Makcik Blogger said...

Ala hai! onde-onde...Akak memang suka sangat...hari ni beli je kat cafe kita tu...nak buat pun tak berbaloi, anak-anak tak suka kueh manis...

Selamat berbuka.

~adeQ~ said...

layarlara,
apa lagi, ajak ler cik abg sayang gi makan steak...

kak yan,
kalau dekat, boleh kite tukar2 juadah kan...heheh..testing jek tuh...tak pernah buat pun selama ni...

tulip said...

kalau la umah kita masih lagi selang beberapa tingkat, dan i tak berpantang, mesti dah dapat sepiring onde2... ;)

~adeQ~ said...

sis tulip,
itu dah semestinya....tapi skrg dah jauh..keje jauh, umah jauh...trauma i mula2 u...heheheh

Ummibatrisya said...

salam,

kalau akak, panggil kuih onde-onde tu buah melaka...

kalau pi area utara jangan panggil onde-onde tau, nanti orang bagi kuih lain...

akak paling suka kuih nagasari
( org johor panggil )

orang kedah panggil kuih ( lupa lak nama dia )

sedapnya makanan omputih itu :)

~adeQ~ said...

sis ummi,
kite pun suka kuih nagasari tu..tgh2 pisang kan?dengan tepung beras kalau tak silap...balut macam lepat...dulu2 masa sekolah selalu 'pau' ada sorang budak lelaki ni kuih tu...sebab mak dia rajin buat n sedap....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...