Wednesday, February 07, 2007

Semalam

Petang semalam, kami menukar filter air di luar. Anak beranak sume kat luar. Sofea pun bukan main suka lagi! Tapi malang tak berbau kan. Aku memang menyesal sangat2 sebab perkara ni.

Sofea jatuh kat longkang dan dahinya berdarah. Ngeri aku tgk mula2. Kami bergegas ke klinik yang terdekat kat area Desa Pinggiran Putra, nak dijadikan cerita...Klinik 'Biru' ada emergency kes, dan kami ke klinik lagi satu. Malangnya doktor pulak takde. Adus..paniknya aku masa tu, dengan anak yang menangis lagi. Kami terus berkejar ke Klinik M*d*v**** di area P16. Nasib doktor ada.

Alhamdulillah...doktor dengan tenang membalut Sofea dengan selimut dan memulakan rawatan. Dua jahitan di dahi bagi menutup luka terkoyak. Sedih sungguh aku tgk. Masa rawatan, Sofea menangis siap jerit "taknak,taknak!!!". Senyum doktor tu dengar. "Pandai cakap dah rupanya" doktor tu kata. Aku ngan ubby pegang Sofea dengan air mata yang berlinang2. Tak sangka perkara macam ni boleh berlaku.

Kesian Sofea... Bila tgk luka kat dahi tu, aku sedih. Kalau lah aku dukung dia masa tu, mesti tak jatuh kan? Aku menyesal sangat-sangat. Tapi aku redha..ada hikmh disebaliknya....
Gambar di sini

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...