Wednesday, September 27, 2006

Ramadhan

RAMADHAN 1

Alhamdulillah...dapt lagi menyambut Ramadhan pada tahun ni. Disebabkan tahun ni kami akan beraya di rumah keluarga ubby dulu, permulaan puasa disambut di rumah family aku. Tak jangka abang pun akan balik malam sebelum tu. Maka sahur kami lengkap lah anak beranak bersama cucu n menantu. Menu pagi tu aku yang request, hehehe....kari daging,sambal udang(menu special utk menantu lelaki, ubby), sup cendawan campur (menu special utk menantu perempuan,kakak ipar aku). Mulanya sume tak suka sebab kena makan lauk kari pepagi buta...tapi aku tgk, majoriti makan lauk tu..tak komen apa pun. Ha..kan sedap tuh. Bukan selalu dapat makan kari daging mak. Aku memang dah lama teringin, next balik aku nak mintak mak masak pajeri terung pulak....nyum,nyum.

First day puasa aku ok jek, tapi kesian ubby. Aku tgk dia bukan main letih lagi. Kitorg buka kat umah family ubby sebab nak bagi adil. Kami buka air tebu, teh o, murtabak segamat special RM4 satu. Memang besar oo..cicah ngan kuah cili macam sos, memang sedap. Lepas maghrib, kitorg bertolak balik KL. Alhamdulilah...tak jammed sgt. Tapi ubby mengantuk jugak lah, sekejap2 berhenti.


RAMADHAN 2

Kerja macam biasa cuma agak mengantuk sikit. Tapi biasalah.....Aku masih lagi menjalankan proses membaiki BPP'06. Harapnya dapatlah hantar dalam minggu ni. Tapi komputer staff aku buat hal pulak. Problemos....banyak2 lah bersabar pose2 nih. Komputer aku ada link dgn dia ,everytime aku nak save kena restart komputer dia. Aduhai... Tension jek....

Disebabkan hari ni hari gaji, kami berbuka di Pizza Hut, makan piza sate yang tgh hangat sekarang nih. Lepas shopping barang dapur n sembahyang maghrib di Alamanda baru lah balik umah. Sahur pagi nanti aku nak masak sawi 'bening' jek. Makan dengan sambal goreng, telur dadar n nasi panas ok gak. Ubby pun tak kisah jek...

RAMADHAN 3

Hari ni memang benar2 menguji puasa aku. Mana taknya, lepas sahur jek perut aku terus sakit yang amat sangat. Rasa macam nak buang air tapi tak keluar pulak. Dah lama sikit baru rasa nak membuang baru lah masuk bilik air. Apalagi, denagn membuangnya, muntah lagi pulak habis sume makanan yang aku dah makan tadi. Perut toksah cakaplah sakitnya. Tak sempat nak buat apa, dah abis waktu sahur. Aku redha..terpaksalah puasa ngan perut kosong. Aku tak dapat gi kerja sebab asyik je kena cari toilet. Tengah hari baru ubby balik sekejap n hantar aku gi klinik.

Buka semalam makan rojak,popiah basah, air teh o,air bandung dan bubur lambok. Selamat berbuka semua...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...