Wednesday, June 14, 2006

Chicken pox

Genap setahun sebulan, Sofea kena chicken pox...tak sempat nak ambik suntikan chicken pox pun. NAsib baik tak teruk sangat sbb kat muka tak kena, cuma kat belakang jek banyak n celah2 pelipat kaki n tangan. Dalam mulut pun ada jugak. 2 hari taknak mkn n minum sgt sbb sakit dalam mulut. Aku pun dapat mc jugak 2 hari. Memang aku tak berapa sihat masa tu. Terus balik kampung sebab aku risau Sofea asyik menangis sepanjang malam. Kat kampung, mak n ayah aku sibuk la sebab cucu kesayangan dia sakit. Kesian jugak tapi mana lagi nak mengadu.
Aku terpaksa tinggalkan Sofea kat kampung seminggu sebab parut dia belum baik lagi, takut berjangkit dengan budak2 kat taska pulak. Rindunya kat anak aku. Nasib mak mertua aku hantar cepat, hari Khamis 8hb tu dia dah sampai kl hantar Sofea.
SOfea balik, tapi aku pula sibuk ngan sukan. Hari Jumaat pagi dah kena pergi Shah Alam. 3 hari 2 malam kat sana. Tapi aku balik jugak sabtu malam lepas game sebab kesiankan Sofea.
Lepas dinner penutup Ahad tu aku terus balik umah. Hari Isnin tak kerja n abiskan masa puas2 ngan Sofea.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...