Tuesday, August 06, 2013

Mood ke laut wei!!

Bersiaran di ofis.

Apa ke hei nyer masih kat ofis?? Esok lusa dah raya. Gigih, tekun, workaholic sungguhlah anak menantu macam saya ni...hahahah

Dialog pagi ni,
ubby : Apa yang kita buat kat KL ni yang?
saya : Nak buat macam mana, mencari rezeki di perantauan...hahaha...mood raya tak mari....

Tahun ni persiapan sangat-sangat sederhana. Mana taknya, tayar Forte dah kena tukar 4 biji. Kat situ je dah habis 1k.... Jadi anak-anak, kita bersiaplah apa yang ada. Prinsip tahun ni, "Anak-anak didahulukan, Ibu Ayah pakai apa yang ada"

Bukan orang kampung tahu pun kita pakai baju ke ofis kan. I redha dan redah je.... janji anak-anak dapat baju baru, kasut baru. Ibu pakai tudung lelong AdiJuma RM3 pun dah cun dah. Kata glowing kan...hahahah

Jadi, perancangan pulang ke kampung adalah Rabu malam. Sofea dan Syameel dah selamat menghiburkan hati atuk dan nenek sebagai pengganti diri...cewah, ayat takleh blah. Sabtu lepas, atuk dengan kereta barunya dah datang jemput cucunda kesayangan sebab nak cepat capai milage kereta untuk 1st service. Dari rumah saya, singgah ke Melaka dan terus balik kampung. Seronok lah korang dapat layanan kelas pertama atuk dan nenek kan....oh, sangat cemburu di situ.

Tinggallah Syazwan keceorangan bermanja-manja dengan ibu dan ayah di rumah/ofis. Sabtu datang kerja, semalam balik kul 8 malam, harini belum tahu lagi nasibnya.

Semalam sempat jugaklah kemas baju-baju nak balik kampung. Satu beg besar untuk saya dan ubby, satu beg untuk Syazwan dan 2 beg untu Sofea dan Syameel di mana satu beg baju basahan dah selamat bawa balik Sabtu lepas kan, jadi yang tinggal beg baju raya/baru.

Saya bosan nak buka facebook sekarang. Bengang dengan status orang tak reti bahasa. Nak ikutkan hati memang nak membalas je. Tapi saya tak mahu lah sama-sama berfikiran senteng macam orang tu. Lantak ko lah Labu... Taknak susahkan orang konon, bak sini 300! Asyik kita kesiankan dia, sekarang saya keraskan hati dan tak mahu fikir pasal susah dia lagi. Nak fikir pasal susah sendiri je. 

Ops, lain pulak merapu. Ok lah, SELAMAT HARI RAYA kepada SAUDARA/SAUDARI yang singgah membaca di blog saya. "YANG BAIK JADIKAN TAULADAN, YANG TAK ELOK BUAT SEMPADAN"



p/s: Semoga hari raya kali ini lebih baik dari hari raya yang dolu-dolu....rindu zaman di mana hari raya adalah sesuatu perkara yang paling syiookkkkk dalam hidup.

3 comments:

Ummi said...

Selamat hari raya nurshi n keluarga :)

tulip said...

Slamat hr raya...

oren said...

Selamat Hari raya dik..

sama lah jugak..yg parah, akak kehilangan hampir separuh gaji sebelum raya hari tu..masa tu jugak tukar 4 tayar keta..dah la kena beraya di umah MIL (pahang)..

tapi alhamdulillah, persiapan anak2 siap walopun kais2 duit yg seciput nih..alhamdulillah...

ps: akak mmg sokmo pakai baju opis time raya..depa bukan tau pon..hiks...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...