Thursday, July 11, 2013

2 Ramadhan 1434

Alhamdulillah, semalam Syameel dapat puasa penuh. Nampak lebih bersabar sebab mungkin dah bertambah usia dah faham macam mana puasa tu. Hari ni pujuk untuk puasa lagi.

Semalam layankan dia n Sofea nak Slurpee. Buka makan nasi dagang saya suapkan dua-dua orang sekali, saya dan ubby makan nasi lemak sorang sebungkus dengan apam Malaysia sorang sebiji. Ada juga beli donut dan rebus mini sosej. Tambah dengan air ribena sejuk. Saya minum air kurma merah segera tu. Buat suam-suam.

Masak malam tadi dah pukul 10mlm, garam pulak lupa nak beli. Ubby pulak dah tidur sebab macam tak berapa nak larat. Nak tak nak terpaksalah jugak suh dia beli garam. Kalau tak, sama ada tak masak atau masak tanpa garam.

Menu sahur pagi ni kentang+suhun+carrot+telur tumis air. Sambal cili padi+ikan bilis dan ikan jaket goreng. Suapkan Sofea n Syameel bukan main berselera lagi. Saya cuma makan lauk dan minum ESP je pagi ni. Tak rasa nak makan nasi.

Syazwan pun sibuk bangun jugak. Aduhai...kalau bangun tu nak main-main sendiri takpe, ni dok la nak melekap ngan kita. Keje sikit jadi banyak....Haru-biru jugak la...

Perihal BF

Sekarang ni memang bekalkan fresh EBM 16oz  ke taska. Sehari dapat pam kat ofis paling banyak 12oz, paling sikit 10oz. Nak cukupkan demand, kat rumah akan tandem pam lagi 2 kali sampai cukup 16oz atau lebih.

Stok susu ada dalam 80oz++ awal minggu ni. Tapi, sampai hari ni dah curi 4oz sebanyak 2 kali nak cukupkan bekalan ke taska. Selalu turunkan 12oz, dan naikkan yang baru 8oz. Jadi walaupun curi stok, dapat jugak rotate stok baru. Pam pagi dan pp tgh hari selalunya dapat lah 4 oz, kalau nasib baik dapat lebih.. Petang meang akan dapat dalam 2 -3 oz je. Tapi saya pasrah je, malas nak stress sgt.

Dah dapat exclusive bf 6 bulan dah bersyukur sangat. Lagipun sekarang dah makan macam-macam, jadi kalau sehari campur sebotol ngan susu formula ok je. Badan sendiri nak kena jaga jugak, kang nak kejar semua yang dikendong berciciran pulak. Pada saya, selagi saya dapat kekalkan menyusu badan walaupun campur dengan susu formula dah sangat bersyukur. Saya masih pam 3-4 kali di ofis, balik pun pam jugak dan kalau cuti hujung minggu pun memang kerap bagi susu dan tandem pam lagi.





p/s: macam-macam dugaan bulan puasa ni, semoga saya dapat hadapi dengan sabar....

1 comment:

oren said...

selamat berpuasa syida..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...