Thursday, February 23, 2012

Update!

Ha amik! dah sebulan blog bersawang tak berupdate. Macam2 benda nak citer sebenarnya tapi sekarang ni tengah melayan mood yang swing tak tentu hala dan badan yang tak larat.

Pegi Penang masa CNY haritu memang macam-macam lah. Masa tu baru perasan nape saya ni dah 2 minggu tak period2. Tak sedap hati, maka belilah PTK kat farmasi.

Pagi Isnin masa CNY tu buatlah test sebelum solat Subuh. Alamak! memang 2 line....tak tahu nak gambarkan perasaan macam mana. Gembira, sedih, terkejut...semua ada...rasa nak nangis pun ada....bercampur-baur. Saya rasa sangat-sangat tak bersedia. Dengan berat badan yang agak berat kalau pregnant ni mesti lagi berat. Ingatkan nak turunkan beberapa kilo dulu sebelum pregnant.

Keluar toilet, bagtau kat ubby. Dia suka jek, Alhamdulillah, tapi saya sedih sebab terkejut. Ubby kata rezeki kita tu....Seharian juga perasaan ni macam bercampur-baur. Tapi lepas tu saya ok. Saya redha dan bersyukur kerana diberi peluang sekali lagi untuk merasai alam kehamilan.

Dah selamat buat buku pink dah pun Selasa lepas. Doakan saya kuat dan tabah melalui kehamilan kali ini.

Saya mula tak larat dalam awal Februari haritu. Lepas balik keje je memang flat. Takleh nak buat apa pun. Sekarang weekend ubby lah yang ambl alih tugas gosok baju untuk seminggu merangkumi baju dia, Sofea, Syameel dan baju saya sekali. TQ ubby...

Kadang-kadang rasa ok, bertenaga, kadang-kadang kepala pening, tekak mual jek....Perut pun rasa berangin jek. Sekarang ni dah kurang cuma rasa loya dan sakit kepala tu masih lagi. Malam kadang-kadang ok, kadang-kadang KO....tapi Sofea dan Syameel memang sangat 2 excited bila tahu ada adik dalam perut. masa 1st scan haritu memang diorang tengok sekali.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Saya dah berjaya buat Red Velvet Cake. Dengan bantuan beberapa orang pembantu tak lain tak bukan Kakak1,2 dan 3 la...=)

Sofea pun tolong sekali. Seronok bila menjadi. Buat adunan ke dua dalam loyang dan bawak gi ofis Isnin lepas. Sedap, tapi sayang ada macam bau pewarna sket. Dah mcm bau ubat. Ada yang kata takde pun bau tu. ntah le...nanti nak buat lagi lah...

 Ramai pembantu..

 Sofea lah paling seronok!


 Sofea pun nak buat jugak..


 Baru keluar oven

 Topping dah ready...tunggu kek sejuk dulu.


Ni adunan ke dua, buat dalam loyang. Bawak gi ofis. Kedekut topping sebab malas nak salut semua


p/s: Cik Tulip, I dah update tau!

3 comments:

Ummi said...

Alhamdullilah, mengidam nak makan jagung ye. jom2 kita pegi CH :)

batrisya nak sangat kek ni, nanti bila free2 akak nak wat :)

oren said...

tahniah yer..

sok2, bila nak bersalin, risau nak pantang cemana plak..ehehe..yalah..nak jaga baby, nak uruskan anak2 yg skolah lagi..

apapun, enjoy the moment again...

~adeQ~ said...

kak Lela, tu lah...bila lah nak perginya...

akak google resepi dia, ada mcm2 versi.

Kak oren, tq kak.

Satart 5 bulan ke atas nak beli CD berdikit2....akak jadi penasihat yer...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...