Monday, June 14, 2010

Semalam

Akhirnya anak-anak pulang ke rumah....sangat gembira, hilang rindu seminggu. Tapi, sebelum sampai hari semalam rasa lambat giler masa berlalu. Dengan World Cup yang dah bermula. Ubby keje melayan bola, dan saya melayan mata sebab mana minat tengok bola...sesekali jek menjengah tv. Sabtu yang amat panjang....walaupun dah bangun dekat jam 11 pagi.

Ahad pun macam tu jugak......lambatnya nak petang sebab kami ambil anak2 di Simpang Empat. Awal kami sampai. Dekat setengah jam jugak tunggu mak n ayah sampai. Sampai-sampai jek, dah nampak Syameel panggil saya...terus saya dukung dan dia tak mau lepas lagi, walaupun maksu n atok cakap nak gi jalan. Bukan main lagi peluk saya. Rindu jugak rupanya.....Sofea pun happy jek....dalam kereta cakap kat ayah dia, Sofea rindu ayah....so sweet.....

Tapi, sweet tak ke mana. Kami singgah di petronas Seremban utk solat. Saya dah ambil wudhuk dan pakai telekung baru Sofea kata nak buang air kecil. Saya tanya dia tahan lagi tak? Dia kata boleh. Saya pun mula lah solat. Masa solat tu, Sofea dah berpusing-pusing kat tepi pintu dan tiba2 dia berhenti dan kata tak tahan.....saya terpaksa batalkan solat dan suruh dia berlari ke tempat ambil wudhuk. Habis lencun seluar semua.....Dahlah paip air kat situ airnya kecik sangat. Saya ke toilet dan bawa air sebaldi manakala ubby ambik baju di kereta. Jirus air banyak2, lap tempat-tempat yang terkena air kencing dan salin baju.....Alahai anakku!

Sampai-sampai di rumah anak-anak sudah di alam mimpi.....

Seronoknya rumah dah riuh semula!!!!

2 comments:

tulip said...

syoknya...

zalihar said...

best kan klu dah riuh umah dgn suara anak...tu yg sunyi walau xde skjp....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...