Tuesday, October 07, 2014

AidilAdha 2014


Bila hari raya Aidilfitri di rumah suami, maka hari raya Aidiladha di rumah saya. Begitu juga sebaliknya. Setiap tahun Kumpulan Yasin ayah saya akan buat korban yang dikelolakan oleh kumpulan. 

Jadi tahun ni ada 4 ekor lembu. Janji penghantaran adalah malam sebelum raya, entah macam mana ditukar pula ke selepas solat hari raya. Tunggu punya tunggu....akhirnya lepas zohor baru tiba 4 ekor lembu.

Kawasan rumah saya sebagai tempat untuk melakukan ibadah ini. Seronok bila ramai orang. Meriah sangat.

 
 Ayah, tanggungjawab sebagai tukang sembelih


  Ni orang kuat juga, pakcik Saleh. Tukang masak juga. =)

 Anak-anak suka sangat dapat main kat luar.


 Menantu Hj. Nasiron...=)

Anak Lelaki Hj. Nasiron

Anak perempuan Hj. Nasiron

Semua ada tugas masing-masing, kerja cepat siap.





 Pandangan dari depan rumah


 Penat mengadap lembu kena sembelih, mari kita pau maksu beli aiskrim!!!

 Nyum, nyum!!
 Khusyuk ko...makan sorang atas buaian!!


Dan balik kali ni berangkut oven dan mixer, sebab dah lama teringin nak makan pavlova. Alang-alang ramai orang kat rumah berbaloi nak buat kan. Pavlova jadi, tapi pukul whipping cream tak kental2. Guna jenama ni lah.....2 kali beli...Guna jenama Anchor tu menjadi. Sekali lagi, buat dah malas nak pukul dah. Beli yang spray je. Sumber terhad jadi beli lah apa yang ada, yang penting ada tanda halal.


Jadi, inilah hasilnya!!!


Balik ke BBST, sangkut jalan jammed!!! dari 3.30ptg sampai 10.00 malam!!! Nasiblah kenangkan anak nak sekolah. Ikut hati nak pontengkan je masing-masing. =p





p/s: *_*  sakit mata tapi apakan daya!

5 comments:

Daddy Ziyyad said...

Pavlova tu Insya Allah mudah aja nak buatnya...saya tgk macam mudah la, tgk wife saya yg buat...hahaha

Awak suami isteri asal Segamat? :)
Saya dulu masa kecil2 tinggal di Jalan Pemuda ( dekat2 dengan Masjid Jamek Segamat tu)

~adeQ~ said...

Saya dari Kg.Jawa, suami pernah tinggal di jalan Pemuda juga masa sekolah dulu.

Suami tahun lahir 1977...

~adeQ~ said...
This comment has been removed by the author.
Raja chidambaram said...

snapchat for pc
mobogenie for pc
mobogenie pc
snapchat pc
uc browser for pc
xender for pc

Sunmugam Chidambaram said...

xender for pc

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...