Monday, August 24, 2009

Akhirnya..

Akhirnya, semalam tengah hari dalam pukul 3ptg, sampai ke ofis. Ubby ambik, rindunya ngan Sofea n Syameel. Syameel pun dah meragam2 sebab dah nampak saya tapi saya tak dukung dia. Kesian.....Terus ke Alamanda, beli barang basah untuk masak sahur...1st time shopping barang dapur dengan jumlah RM53.00. Macam tak caya jek dapat mengawal nafsu...huuhu...sebenarnya tak gaji lagi...Selasa baru gaji. So kena jimat cermat la kan nak survive lagi satu hari.

Dari Alamanda, terus balik umah sebab nak simpan dulu barang2 basah dalam peti sejuk. Lepas simpan barang, terus ke Pasar Ramdhan di BBST. Panjang jugak tahun ni.....macam2 makanan ada. Kalau ikut nafsu memacam nak beli. Ubby pilih nasi beriani 'Taliban' , saya pulak beli rojak. Kuih pulak beli biji nangka dengan manisan yang bentuk tembikai tu...tak tau nama, tapi mmg terliur la tengok...huhuhuh!

Balik dari Pasar Ramadhan, singgah kedai gunting rambut. 2 jejaka tu rambut dah menggebus. Sampai umah dekat kul 7 dah. Kemas2 sket, siang ikan,sotong n udang....hidangkan juadah nak berbuka, terus azan.

Alhamdulillah....baru kali pertama dapat berbuka bersama tau...Kesian saya....hari ketiga puasa baru dapat buka ngan ubby. Lepas Isyak baru saya mula masak untuk sahur. Menu ubby senang je, udang masak lemak cili api (kurang pedas ok) ngan sayur goreng. Sayur goreng tu saya masak pagi, cuma nasi ngan kuah jek masak malam. Dan sahur kami seperti yang dirancang...bangun kul 4.45pg, goreng sayur, makan.....kul 5.15 dah siap. Lepak2 sambil minum air teh panas sebab nak bg nasi cepat turun...

Tu citer buka dan sahur saya lepas balik Bengkel SKT di Genting itu. Saya malas nak amik gambar. Sebab virus 'M' sedang melanda, dengan batuk lagi.....Update pun sebab jeles tengok sume org update pasal juadah berbuka n bersahur diorang....Sangat cemburu saya ni kan....Ok, selamat berkoje sume...jangan malas2!

1 comment:

Nurul said...

tak sempt nak masak2 tuk berbuka thn nih. Sampai umah mesti dah dekat kul 7.00. sian kat mak den, penat dier menjaga cucu n memasak..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...